Το καλοκαίρι του 2017, μια διαφορετική διοργάνωση «προσγειώθηκε» στην τουριστική περιοχή της Λεμεσού εντελώς αναπάντεχα, εντυπωσιάζοντας την πόλη με τον παλμό, τα φώτα και την ατμόσφαιρά της. Το Loud Music Festival (LMF), μεταμορφώνοντας για 3 ολόκληρες μέρες τον χώρο εκδηλώσεων στον Ποταμό Γερμασόγειας, άνοιξε μια νέα σελίδα στην ιστορία του, αλλά και στην ιστορία των καλοκαιρινών φεστιβάλ στην πόλη της διασκέδασης. Έτσι, το τριήμερο αυτό πάρτι, που ξεκίνησε την πορεία του από τη Λευκωσία, βρήκε τη θέση του στη Λεμεσό, με έναν τρόπο που έκανε τους πάντες να νιώσουν πως ανήκε ανέκαθεν εδώ.
Με καταλύτη την ανεβασμένη διάθεση που επικρατεί στη Λεμεσό το καλοκαίρι, το πρώτο τριήμερο του LMF στην πόλη, ήταν κάτι σαν έρωτας με την πρώτη ματιά: η πόλη ξετρελάθηκε με το φεστιβάλ και το φεστιβάλ ξετρελάθηκε με την πόλη. Βέβαια, όταν κάτι πετυχαίνει τόσο από την πρώτη στιγμή, ώστε να κάνει 10.000 κόσμο να χορεύουν για 3 συνεχόμενες ημέρες, δεν είναι απλώς θέμα τύχης, χημείας ή συγκυρίας. Το κέφι, η τρέλα και το μεράκι της ομάδας του φεστιβάλ από τη μια, και η δίψα του Δήμου Γερμασόγειας για νέες ιδέες και ενδιαφέρουσες προτάσεις για την τουριστική περιοχή από την άλλη, ήταν καθοριστικοί παράγοντες για την επιτυχία του. Μια συζήτηση με τους συντελεστές του αναδεικνύει και τον επαγγελματισμό, και την αφοσίωση που χρειάζεται μια τέτοια προσπάθεια, και το αφιέρωμα αυτό του All About Limassol (της Επίσημης Πηγής για την Προβολή της Λεμεσού) υπογραμμίζει πως τα καλά πράγματα στην πόλη, δεν γίνονται τυχαία.
Ο 2 εμπνευστές του LMF και πυρήνες της διοργάνωσης, ο Αλέξανδρος Κληρίδης (γνωστός και ως Alex Cle) και ο Ανδρέας Παναγίδης, άρχισαν να αποκτούν εμπειρία στον τομέα της διασκέδασης από την εφηβεία τους. Αν και πολύ νέοι, γνωρίζουν όλα τα μυστικά της δουλειάς πια και ανέκαθεν ήθελαν ένα φεστιβάλ στην καρδιά της πόλης, με δωρεάν είσοδο για όλους, να ανεβάζει τους παλμούς κάθε καλοκαίρι. Το φεστιβάλ ξεκίνησε το 2014 στη Λευκωσία και, αν και δεν ήταν στα σχέδιά του η μετακόμιση στη Λεμεσό, όλοι πιστεύουν, πια, ότι ήταν η ιδανική εξέλιξη.
«Το LMF θέλουμε να είναι ένα φεστιβάλ μέσα στην καρδιά της πόλης, για να μπορεί ο κόσμος να το νιώθει δικό του, να συμμετέχει, να δουλεύει μαζί με αυτό και για αυτό. Τουλάχιστον 150 άτομα δουλεύουν κάθε χρόνο στον χώρο του φεστιβάλ, οι περισσότεροι νεαρής ηλικίας», εξηγεί ο Αλέξανδρος.
Αν και η συνεργασία με τον Δήμο Γερμασόγειας μετράει μόλις 1 χρόνο και η γνωριμία με τον Δήμαρχο, Κυριάκο Ξυδιά, περιορίζεται μόνο σε ό,τι αφορά τις επαφές για τα τυπικά της διοργάνωσης, η συνάντησή τους την ώρα της συνέντευξης προδίδει μια εγκαρδιότητα που επιβεβαιώνει πόσο καλή ιδέα ήταν η εγκατάσταση του LMF στην τουριστική περιοχή της Λεμεσού.
«Όλα τα προηγούμενα χρόνια, όποτε χρειάστηκε να συνεργαστούμε με δημοτικές αρχές και αρμόδιους φορείς, νιώθαμε σαν να μας έκαναν χάρη. Για πρώτη φορά τώρα, με τη συνεργασία μας με τη Γερμασόγεια όλα ήταν πιο απλά, πιο ειλικρινή, πιο εύκολα», λέει ο Αλέξανδρος.
Δήμαρχε, πως και έγιναν όλα τόσο ομαλά; Έβαλαν κανένα μέσο οι διοργανωτές, μήπως; (γέλια)
Ούτε καν. Στη συνεργασία μας δεν είχαν λόγο ούτε γνωριμίες, ούτε υπόγειες διαδικασίες. Με τα παιδιά δεν είχαμε γνωριστεί καν πριν εγκριθεί η παραχώρηση του χώρου στον Ποταμό Γερμασόγειας. Ήρθε κοντά μας μια πρόταση ολοκληρωμένη σε ένα έγγραφο που παρουσίαζε το LMF και αυτό που διαβάσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο ταίριαζε με την πρόθεσή μας να δώσουμε ώθηση σε νέα πράγματα που θα ζωντανέψουν την τουριστική περιοχή.
«Με τον Αλέξανδρο (αριστερά) και τον Ανδρέα (δεξιά) φάνηκε ότι μπορούσαμε να συνεννοηθούμε μια χαρά. Ήταν ανοιχτοί σε ό,τι ζητήσαμε και από την πλευρά μας φροντίσαμε να δούμε πως θα διευθετηθούν τα όποια ζητήματα αφορούν μια τόσο μεγάλη διοργάνωση, από την καθαριότητα, μέχρι το κυκλοφοριακό και τη στάθμευση», εξηγεί ο Δήμαρχος Γερμασόγειας.
Δεν ανησυχήσατε ότι μπορεί να προκαλέσει αναστάτωση ένα τέτοιο φεστιβάλ στην περιοχή;
Καμία τέτοια ανησυχία δεν υπήρχε. Τα παιδιά δουλεύουν πολύ επαγγελματικά και φροντίζουν κάθε λεπτομέρεια, ώστε να περνάει ο κόσμος καλά χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα. Το είδα εγώ ο ίδιος με τα μάτια μου και στην πράξη αυτό, γιατί περνούσα κάθε βράδυ πέρσι από τον χώρο του φεστιβάλ.
Μάλιστα, μια μέρα που είχα πάει με κουστούμι, γιατί ήμουν προηγουμένως καλεσμένος σε γάμο, με σταμάτησε ένας νεαρός, με ρώτησε πόσο χρονών είμαι, του απάντησα και τότε μου είπε: «Πρέπει να έρθεις να μιλήσεις στους γονείς μου, γιατί δεν πηγαίνουν πουθενά αυτοί».
Υπάρχει η άποψη ότι οι νέοι κάνουν φασαρίες και έχουν παραβατική συμπεριφορά, αλλά εγώ πιστεύω ότι, αν προσεγγίσουμε τις ηλικίες αυτές και επικοινωνήσουμε μαζί τους, και κυρίως αν προσφέρουμε διεξόδους για ασφαλή διασκέδαση και εκτόνωση, ακόμα και κάποιες ακρότητες που εκδηλώνονται, μπορούν να περιοριστούν.
Αν ο Δήμαρχος Γερμασόγειας, Κυριάκος Ξυδιάς, και οι διοργανωτές του LMF αποφάσιζαν να εστιάσουν σε όσα τους χωρίζουν, σε όσα διαφωνούν, θα είχαν βρει πολλούς λόγους για να μην έρθουν ποτέ σε επαφή. Αντί αυτού, επέλεξαν να δώσουν προτεραιότητα σε όσα τους φέρνουν κοντά - στη διοργάνωση ενός μεγάλου φεστιβάλ, με δωρεάν είσοδο για όλους, που δίνει νέες επιλογές διασκέδασης και ζωντάνια στην πόλη - με αποτέλεσμα η συνεργασία τους να αποτελεί πρότυπο για αντίστοιχες περιπτώσεις.
Αλέξανδρε, ξέρατε ότι είχε τέτοια σχέδια για την τουριστική περιοχή ο Δήμος Γερμασόγειας;
Όχι, τυχαία ήρθαμε σε επαφή μαζί τους. Βρεθήκαμε να ψάχνουμε χώρο για τη διεξαγωγή του φεστιβάλ το 2017, γιατί η αίτηση που είχαμε υποβάλει στον Δήμο Λευκωσίας για την τέταρτη χρονιά του LMF στο πάρκο της Βουλής, δεν εγκρίθηκε. Προσπαθήσαμε να βρούμε εναλλακτική λύση, προτείνοντας την τάφρο της Πύλης Αμμοχώστου, αλλά και πάλι δεν υπήρξε συμφωνία. Ο Δήμος Λευκωσίας είχε προφασιστεί τα παράπονα για ηχορύπανση, όταν απέρριψε αρχικά την αίτησή μας.
Πιστεύουμε ότι, αν κάποιος θεωρεί σημαντικό να υπάρχουν τέτοιες διοργανώσεις, που προσφέρουν δωρεάν ευκαιρίες για διασκέδαση στον κόσμο μέσα στην πόλη κάθε καλοκαίρι, θα πρέπει να ζυγίζει πόσες χιλιάδες είναι ο κόσμος που παρευρίσκεται στο φεστιβάλ και πόσα είναι τα παράπονα που γίνονται.
Εμείς παίρνουμε μέτρα για τη μείωση της ηχορύπανσης στους χώρους γύρω από το φεστιβάλ, με ειδικό, επαγγελματικό εξοπλισμό που συγκεντρώνει τον ήχο μέσα στον χώρο της εκδήλωσης, αλλά σίγουρα υπάρχει θόρυβος κατά το τριήμερο. Το γεγονός ότι δεν καταλήξαμε σε συμφωνία με τον Δήμο Λευκωσίας, ακόμα και με την εναλλακτική που προτείναμε, μας κάνει να πιστεύουμε ότι η ηχορύπανση δεν ήταν ο κύριος λόγος της απόρριψης της αίτησης.
«Την περίοδο που ψάχναμε χώρο για να μετακομίσουμε το LMF, έτυχε να περνάω από τον Ποταμό Γερμασόγειας. Ίσως επειδή ήξερα ακριβώς τι χρειαζόμασταν, ο χώρος αυτός μου έκανε 'κλικ' από την πρώτη στιγμή. Είναι ό,τι πρέπει για τέτοιες διοργανώσεις και απορώ που δεν χρησιμοποιείται πιο συχνά», λέει ο Αλέξανδρος.
Τι άλλοι λόγοι θα μπορούσαν να υπάρχουν, δηλαδή, για να μην εγκριθεί η αίτηση;
Κοιτάξτε, το LMF το έχουμε δημιουργήσει για να μπορεί να χωράει όλο τον κόσμο και να διασκεδάζουν σε αυτό όλοι, χωρίς ταμπέλες και χωρίς συνθήματα. Κατά καιρούς μας έχουν προσεγγίσει διάφορες οργανωμένες ομάδες, και πολιτικά κόμματα, και αθλητικά σωματεία, αλλά αρνούμαστε να μπούμε σε αυτή τη λογική. Μότο μας είναι η ποιοτική διασκέδαση και η καλή μουσική και δεν θέλουμε να χρωματιστεί αυτό που κάνουμε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Όταν, λοιπόν, δεν εξυπηρετείς κάποιο οργανωμένο σύνολο, πιθανόν να υπάρχουν εκείνοι που είναι δυσαρεστημένοι μαζί σου.
Δήμαρχε εσύ ανήκεις σε κομματικό χώρο. Στις αποφάσεις για όσα γίνονται στον Δήμο δεν επηρεάζεσαι από την ιδιότητά σου αυτή;
Όταν κάποιος είναι Δήμαρχος, αν θέλει να κάνει σωστά τη δουλειά του, δεν μπορεί να φοράει παρωπίδες. Από την αρχή με αυτό το σκεπτικό ανέλαβα καθήκοντα και νομίζω ότι η μέχρι σήμερα πορεία μου μπορεί να το επιβεβαιώσει. Ιδεολογικά έχω κάποιες αρχές, όμως στον Δήμο κάνουμε πολιτική σύμφωνα με το τι εξυπηρετεί καλύτερα το δημόσιο συμφέρον, το σύνολο των πολιτών, δηλαδή. Το γεγονός, ότι το επίθετο του Αλέξανδρου, για παράδειγμα, έχει ταυτιστεί με άλλο κομματικό χώρο από τον δικό μου, δε σημαίνει ότι θα έπρεπε να δούμε την πρόταση με προκατάληψη. Την πρόταση του LMF την εξετάσαμε με γνώμονα τις ανάγκες και τους στόχους που τέθηκαν για αναζωογόνηση της τουριστικής περιοχής και καταφέραμε να την εντάξουμε στο πρόγραμμα των εκδηλώσεων ήδη από εκείνο το καλοκαίρι.
Η καθαριότητα του χώρου είναι κάτι που απασχολεί εξίσου τους διοργανωτές και τον Δήμο Γερμασόγειας και οι 2 πλευρές καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες ώστε να διατηρείται η καλή εικόνα όλες τις ημέρες του φεστιβάλ, αλλά και μετά τη λήξη του. Μάλιστα, από το καλοκαίρι του 2018 θα υπάρχουν στον χώρο ξεχωριστοί κάδοι για κάθε είδος ανακυκλώσιμου υλικού, ώστε να ενθαρρύνονται οι επισκέπτες να τοποθετούν εκεί τα σκουπίδια.
Στη Λευκωσία υπήρξε γκρίνια για το LMF. Στη Λεμεσό όχι;
Επειδή ήμουν κάθε βράδι στον χώρο, διαπίστωσα ότι αυτό που ανέφερε ο Αλέξανδρος ως το κύριο παράπονο που εκφράστηκε στη Λευκωσία, η ηχορύπανση δηλαδή, ήταν πολύ περιορισμένη στο LMF, σε σχέση με άλλες διοργανώσεις. Αυτό οφείλεται και στον επαγγελματισμό με τον οποίο δουλεύουν τα παιδιά. Πέρα από αυτό, όμως, έχουμε ήδη έρθει σε επαφή με μελετητή μηχανικό από το Μετσόβειο Πολυτεχνείο, για να κάνει μελέτη που θα βελτιώσει τις υποδομές και στο κομμάτι της ηχομόνωσης, ώστε να περιοριστεί ακόμα περισσότερο το φαινόμενο αυτό.
Πως καταφέρνετε να ελέγχετε την ηχορύπανση, δηλαδή, Αλέξανδρε;
Χρησιμοποιούμε ειδικά συστήματα που έχουν σαν αποτέλεσμα όσο απομακρύνεται κάποιος από τη σκηνή, τόσο να μειώνεται και η ένταση της μουσικής. Το ίδιο φροντίζουμε να συμβαίνει και με την ατμόσφαιρα μέσα στον χώρο. Ο παλμός και η ένταση που υπάρχει μπροστά στη σκηνή, εκτονώνεται όσο απομακρύνεται κανείς από τον χώρο της σκηνής, έτσι όσοι βρίσκονται στον χώρο με τα περίπτερα φαγητού και ποτού, μπορούν να χαλαρώσουν περισσότερο.
Μια μεγάλη ομάδα, από νέους κυρίως ανθρώπους, συμμετέχει κάθε χρόνο με τον ίδιο ενθουσιασμό στην προετοιμασία του Loud Music Festival. Μάλιστα, για τις ανάγκες του φεστιβάλ εργοδοτούνται κάθε χρόνο περίπου 150 άτομα, ενώ πολλοί είναι αυτοί που προσφέρονται εθελοντικά, καθώς μοιράζονται το όραμα των διοργανωτών και θέλουν να γευτούν την εμπειρία από κοντά.
Είναι δυνατόν να μην υπάρχουν άλλα προβλήματα σε ένα νέο φεστιβάλ που ήρθε στην πόλη;
ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Έχουμε εντοπίσει προβλήματα, αλλά με την εμπειρία την περσινή, μπορούμε πιο συντονισμένα να ρυθμίσουμε όλα τα ζητήματα που προκύπτουν. Ό,τι χρειαστεί να γίνει, το κάνουμε, γιατί θέλουμε τέτοιες διοργανώσεις στην πόλη. Από τους καταστηματάρχες στην περιοχή είχαμε πολύ θετική εικόνα πέρσι. Όταν παρευρίσκονται 10.000 άτομα για ένα ολόκληρο Σαββατοκύριακο στο φεστιβάλ, η κίνηση στην περιοχή αναπόφευκτα ενισχύεται. Και τα εστιατόρια δέχθηκαν κόσμο, και τα μπαρ και οι μπυραρίες, αλλά και τα ξενοδοχεία ακόμα, γιατί το φεστιβάλ είναι τριήμερο και προσελκύει πάρα πολύ κόσμο από τη Λευκωσία, επομένως αρκετοί επέλεξαν να μείνουν στη Λεμεσό για το διάστημα αυτό.
Το φεστιβάλ έχει διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να φιλοξενεί για 7 συνεχόμενες ώρες, για 3 ημέρες, κόσμο κάθε ηλικίας (έφηβους, νεαρούς και ακόμα και γονείς με παιδιά). Για τον σκοπό αυτό, πέρα από τη σκηνή και το ξέφρενο πάρτι μπροστά από αυτή, υπάρχει και ο χώρος χαλάρωσης και ξεκούρασης, με ποτό και φαγητό, για όσους επιλέξουν πιο χαμηλούς τόνους.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ: Κάθε χρόνο βελτιώνεται το φεστιβάλ. Φέτος γνωρίζουμε καλύτερα και τον χώρο, είδαμε και τη δυναμική του πέρσι και ξέρουμε τι να περιμένουμε από τον κόσμο, αλλά και τι ζητάει ο κόσμος από εμάς. Εξασφαλίσαμε ότι θα υπάρχουν περισσότερες επιλογές για φαγητό, για παράδειγμα, από γνωστές εταιρείες franchise, όπως Pizza Hut, Taco Bell κλπ, ακόμα και ένα πλήρες café από το Costa Coffee. Δημιουργήσαμε περισσότερο χώρο για να μπορεί να χαλαρώνει και να ξεκουράζεται ο κόσμος, γιατί το φεστιβάλ ανοίγει στις 5 μ.μ. και κλείνει στις 12 π.μ., επομένως είναι αρκετές οι ώρες. Σε ξεχωριστό χώρο θα είναι και το cocktail bar, με πιο lounge ατμόσφαιρα.
Στην ουσία θα στηθεί μια κανονική, μικρή πόλη στον Ποταμό Γερμασόγειας, όπου θα μπορούν να χαλαρώσουν και να διασκεδάσουν όλοι, ανεξαρτήτως ηλικίας και διάθεσης. Γι' αυτό φέτος, επιλέξαμε η τρίτη μέρα του φεστιβάλ να χαρακτηρίζεται από old school μουσικές επιλογές, για όσους έζησαν τα πάρτι προηγούμενων δεκαετιών και για όσους αγαπούν τον ρετρό ήχο.
Θέλουμε να το χαίρονται το LMF από 18χρονοι μαθητές μέχρι μεγαλύτεροι, που είναι γονείς και έρχονται με τα μικρότερα παιδιά τους για να περάσουν ευχάριστα τον χρόνο τους. Γι’ αυτό και φέτος έχει μεγαλώσει και ο χώρος όπου μπορεί να καθίσει κάποιος, μακριά από την ένταση της σκηνής.
Ο χώρος εκδηλώσεων του Ποταμού Γερμασόγειας έγινε λόγος και αφορμή να συναντηθούν Λεμεσός και Λευκωσία, αλλά και 2 εντελώς διαφορετικές γενιές. Ίσως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο χώρος που τόσο ενθουσίασε τους διοργανωτές του φεστιβάλ, ήταν το εργοτάξιο στο οποίο δούλεψε σαν χτίστης στα φοιτητικά του καλοκαίρια ο Δήμαρχος Γερμασόγειας, Κυριάκος Ξυδιάς
Αλέξανδρε, μήπως περιμένει ανταλλάγματα ο Δήμαρχος και είναι τόσο πρόθυμος να βοηθήσει;
Μα τι ανταλλάγματα; Εγώ τον Δήμαρχο τον είδα πρώτη φορά πέρσι την πρώτη μέρα του φεστιβάλ. Μου έκανε εντύπωση, μάλιστα, το γεγονός ότι ήταν κάθε βράδυ εκεί, να παρακολουθεί όλες τις διαδικασίες και να εντοπίζει τα προβλήματα που θα έπρεπε να λυθούν.
Το πιο εντυπωσιακό, βέβαια, που δεν το έχω δει ποτέ μέχρι σήμερα, κι ας διοργανώνω πάρτι και φεστιβάλ από τα 15 μου, ήταν ότι για τον Δήμαρχο τα προβλήματα ήταν δικά «μας», κοινά, και μαζί θα έπρεπε να τα λύσουμε.
Όλες τις άλλες φορές, αφού τελείωνε το φεστιβάλ, μας κατσάδιαζαν όλοι για το παραμικρό που μπορεί να μη λειτουργούσε τέλεια. Εδώ βλέπουμε έναν Δήμο που θέλει να βρει λύσεις σε συνεργασία μαζί μας, γιατί εκτιμά τη δουλειά που γίνεται και το όφελος που υπάρχει για την περιοχή.
Για να μπορείς να διασκεδάσεις με την ψυχή σου, χρειάζεται να ξέρεις πότε και πως μπορεί να γίνει αυτό. Το ξεφάντωμα είναι συνειδητή επιλογή ανθρώπων που ξέρουν πολύ καλά τι σημαίνει να χειρίζεσαι με σοβαρότητα τα σοβαρά κομμάτια της καθημερινότητας. Η περίπτωση του Αλέξανδρου πρεσβεύει ότι σοβαροφάνεια δε σημαίνει σοβαρότητα και ψευτο-μαγκιά δε σημαίνει πραγματική διασκέδαση.
Δεν βγάζει λεφτά ο Δήμος από όλο αυτό;
ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Ο Δήμος εισπράττει το δικαίωμα ενοικίασης του χώρου μόνο. Γι’ αυτό και από την πλευρά μας παρέχουμε τις υπηρεσίες που χρειάζεται το φεστιβάλ, από τροχονόμους μέχρι το ρεύμα που καταναλώνεται. Αυτό είναι κάτι που το κάνει ο Δήμος στο πλαίσιο των σχεδιασμένων ενεργειών του για να ενισχύσει την τουριστική κίνηση στην περιοχή και όχι με σκοπό να έχουν έσοδα τα ταμεία του.
Εσείς, Αλέξανδρε, βγάζετε λεφτά από το φεστιβάλ;
Στην ουσία, το φεστιβάλ απλώς καλύπτει τα έξοδά του και κάποιες χρονιές, μάλιστα, χρειάστηκε να βάλουμε και από την τσέπη μας.
Το Loud Music Festival το ξεκινήσαμε με δεκαετές πλάνο, όχι για να βγάλουμε λεφτά, αλλά για να εκπαιδεύσουμε τον κόσμο στην κουλτούρα του φεστιβάλ, για να αναπτύξουμε αυτό το κομμάτι της διασκέδασης στο νησί, όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες του εξωτερικού.
Είναι σημαντικό, αν θέλουμε να έχουμε τέτοιες μεγάλες διοργανώσεις, που θα προσελκύουν το ενδιαφέρον του κόσμου, να έχει εξοικειωθεί πρώτα το κοινό με τη φιλοσοφία τέτοιων διοργανώσεων, όπως την αγορά προϊόντων με μάρκες (αντί με χρήματα) ή την αντίληψη ότι αν επιστρέψεις τον κουβά με τις μπύρες στο ταμείο, θα πάρεις δωρεάν μπύρες (γιατί έχεις κάνει μια δουλειά που θα έπρεπε να την κάνει ο διοργανωτής διαφορετικά).
Ο Αλέξανδρος και η παρέα του ξέρουν από πρώτο χέρι γιατί είναι σημαντικές τέτοιες ευκαιρίες διασκέδασης για τον κόσμο. Και οι ίδιοι ζουν τη ρουτίνα της καθημερινότητας, με δουλειές και υποχρεώσεις απαιτητικές (ο ίδιος είναι δικηγόρος και μάλιστα πολυάσχολος), έτσι η δυνατότητα να εκτονωθείς, να περάσεις καλά και να αναζωογονηθείς για να συνεχίσεις ακόμα πιο δυναμικά, είναι κάτι που χρειάζονται και οι ίδιοι, όσο καθένας.
Μέσα από τέτοιες διοργανώσεις, ο κόσμος αρχίζει να έχει απαιτήσεις τελικά και εκτιμά και την καλή δουλειά και, όταν κάποια στιγμή έρθει και κάποιος μεγάλος καλλιτέχνης από το εξωτερικό, σε μια καλά οργανωμένη συναυλία, θα είναι πρόθυμος να πληρώσει και το εισιτήριό του κανονικά. Με αυτό τον τρόπο ανεβάζουμε συνολικά το επίπεδο της διασκέδασης.
Πως γίνεται ένας full-time δικηγόρος να δουλεύει επαγγελματικά και το κομμάτι της διασκέδασης;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ: Μπορεί κάποιος να θεωρεί ασύμβατο τον ρόλο του δικηγόρου, με τη διοργάνωση ενός μουσικού φεστιβάλ.
Εγώ πιστεύω ότι δεν έχει σημασία τι κάνει κάποιος, αλλά πως το κάνει. Εγώ, ό,τι κάνω, θέλω να το κάνω σωστά και επαγγελματικά, είτε είμαι στο δικηγορικό γραφείο με τους πελάτες μου, είτε είμαι στο δικαστήριο, είτε είμαι στη σκηνή του LMF και ξεσηκώνω τον κόσμο.
Δεν είναι εύκολο πράγμα να στήσεις ένα τέτοιο φεστιβάλ και χρειάζεται να το κάνεις με την ίδια σοβαρότητα που υποστηρίζεις νομικά μια υπόθεση στο δικαστήριο. Βέβαια, την ώρα του φεστιβάλ, το ζούμε όλοι στο έπακρο. Είναι ο τόπος και ο χρόνος για να διασκεδάσουμε με την ψυχή μας.
Εγώ, σαν οικοδεσπότης, είμαι πάνω στη σκηνή, για να ανεβάζω τη διάθεση του κόσμου, και μέσα στο περιβάλλον αυτό, με την ατμόσφαιρα που επικρατεί, θα ανοίξω και μπουκάλια σαμπάνια για να «λούσω» το κοινό.
Αυτό δε σημαίνει ότι παρεκτρέπεται η κατάσταση. Είναι κάτι που ταιριάζει στο περιβάλλον και είναι πάντα εντός πλαισίων. Γιατί δε χρειάζεται ούτε να μεθύσει, ούτε να κάνει χρήση ουσιών, ούτε να παρεκτραπεί με οποιοδήποτε τρόπο κανείς για να περάσει καλά σε ένα φεστιβάλ.
ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Αυτή η λάθος εντύπωση, ότι σοβαρότητα και διασκέδαση δεν πάνε μαζί, δημιουργήθηκε μάλλον από την αντίληψη ότι διασκέδαση είναι η ψευτο-μαγκιά. Στην πραγματικότητα, όμως, μπορείς να διασκεδάσεις, χωρίς να χρειάζεται να τα σπάσεις. Τείνει να αλλάξει αυτή η αντίληψη, αλλά έχουμε δρόμο ακόμα.
Ίσως, τελικά, μερικές φορές οι καλές ιδέες να είναι και θέμα χημείας των ανθρώπων. Ίσως απλά τα ανοιχτά μυαλά και οι θετικοί άνθρωποι να μπορούν να επικοινωνούν πιο απλά, πιο άμεσα και πιο αποτελεσματικά, προς όφελος όλων. *(Η συνάντηση με τον Κ. Ξυδιά και τον Α. Κληρίδη φιλοξενήθηκε στο Bedroom Bar, στην τουριστική περιοχή της Λεμεσού).
Το Loud Music Festival δεν είναι το μόνο καλοκαιρινό φεστιβάλ που πραγματοποιείται στη Λεμεσό, όμως κατάφερε να ξεχωρίσει ήδη από την πρώτη του χρονιά στην πόλη. Ο ενθουσιασμός των συντελεστών του είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους λόγους της επιτυχίας του. Αν το κοιτάξει, όμως, πιο προσεκτικά κανείς το πράγμα, θα καταλάβει ότι δεν είναι απλώς ενθουσιασμός: είναι πείσμα, είναι σεβασμός προς τον κόσμο που το επισκέπτεται, είναι αναγνώριση της αξίας της διασκέδασης, είναι η αγάπη για τη μουσική, είναι ο επαγγελματισμός, είναι η ισορροπία μεταξύ σοβαρότητας και πλάκας.
Η Λεμεσός ήταν πάντα πρόσφορο έδαφος για όσους έφερναν μαζί τους τέτοια προσόντα και οι ίδιοι οι διοργανωτές είδαν στις αντιδράσεις του κόσμου από την πρώτη στιγμή ότι η προσπάθειά τους αναγνωρίζεται. Το ευτύχημα, όμως, είναι ότι πριν αναγνωριστεί από τον κόσμο, πρόλαβε να αναγνωριστεί από μια δημοτική αρχή που άνοιξε τους ορίζοντές της σε νέα πράγματα και έστρωσε τον δρόμο για να έρθει στην πόλη μια διοργάνωση που, μαζί με όλα τα άλλα, έχει και όραμα και προοπτική για το μέλλον.